جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تبديل در بازاريابي (conversion) چه اهميتي دارد؟

۲ بازديد

تبديل در بازاريابي (conversion) چه اهميتي دارد؟

در بازاريابي آنلاين، فرآيندهايي كه منجر به نتيجه‌گيري مشخص مي‌شوند، تبديل ناميده مي‌شوند.

 

كاربران از بازديدكنندگان يا افراد علاقه مند به خريداران يا مشتريان تبديل مي شوند. در اصطلاحات فني نيز در اين زمينه گفته مي شود كه كاربران "تبديل" مي كنند. تبديل يك KPI مهم براي وب سايت هاي تجاري است. به منظور اندازه گيري كارايي اقدامات تبليغاتي يا اقدامات سئو، اغلب نرخ تبديل تعيين مي شود.

 يك تبديل مي تواند به روش هاي مختلفي انجام شود و علاوه بر خريد در يك فروشگاه آنلاين، مي تواند شامل يك اشتراك خبرنامه نيز باشد. زير حوزه بهينه سازي موتور جستجو بهينه سازي تبديل يا بهينه سازي نرخ تبديل است.

 

انواع تبديل در بازاريابي آنلاين

 

انواع مختلفي از تبديل ها وجود دارد كه وب سايت مهدي نجاري مي توانند آنها را بشمارند. هميشه نبايد در مورد تبديل افراد علاقه مند به خريداران باشد. تبديل بازديدكنندگان به افراد علاقه مند نيز مي تواند به عنوان تبديل به حساب آيد.

 

            تبديل كاربران يك موتور جستجو به بازديدكنندگان يك وب سايت: در اين حالت، هر بازديد از وب سايت قبلاً تبديل خواهد بود.

  • تبديل بازديدكنندگان به مشتركان يك خبرنامه.
  • تبديل گيرندگان خبرنامه به خريدار.
  • تبديل مشتريان گاه به گاه به مشتريان عادي
  • تبديل بازديدكنندگان به علاقه‌منداني كه فرم تماس يا درخواست را پر مي‌كنند. در اين مورد، تبديل با ليد همپوشاني دارد، كه يك شروع تماس براي خريداران بالقوه است.
  • تبديل كاربراني كه شماره تلفني را در وب سايت جستجو مي كنند و تماس مي گيرند.

 

اساساً بستگي به اهداف شركت شما دارد كه كدام عملكرد كاربران به عنوان تبديل ثبت مي شود. با اين حال، در تجارت الكترونيك، تبديل تقريباً هميشه معادل خريد است.

 

 

محاسبه نرخ تبديل

 

نرخ تبديل نسبت اقدامات تعريف شده به بازديدكنندگان واقعي وب سايت ضرب در 100 است. بنابراين نرخ تبديل هميشه به صورت درصد داده مي شود.

 

يك مثال: يك شركت در وب سايت خود 1000 بازديد كننده دارد. تبديل زماني تعريف مي شود كه كاربر محصولي را خريداري مي كند. از هر 1000 كاربر، 10 نفر مقاله را به صورت آنلاين خريداري مي كنند. سپس نرخ تبديل به صورت زير محاسبه مي شود:

 

10 اقدام / 1000 كاربر * 100 = 1.0 درصد. در اين صورت نرخ تبديل 1 درصد خواهد بود.

 

اينكه كدام نرخ تبديل واقعا خوب يا بهتر است بد است بستگي به تبديل تعريف شده در هر مورد، صنعت و پيشنهاد در تجارت الكترونيك دارد. به عنوان مثال، در تجارت آنلاين، يك فروشگاه اينترنتي با اقلام با قيمت بالا تمايل به دستيابي به نرخ تبديل كمتري در رابطه با خريد دارد.

 

از طرف ديگر، يك وب سايت با موضوع فعلي با لينك دانلود به يك كتاب الكترونيكي رايگان، در صورتي كه دانلود به عنوان تبديل حساب شود، نرخ تبديل قابل توجهي بالاتري خواهد داشت.

 

بهينه سازي نرخ تبديل

 

وقتي صحبت از پيشنهادات تجاري در وب مي شود، بهينه سازي نرخ تبديل نقش مهمي ايفا مي كند. در نهايت، بهينه‌سازي يك وب‌سايت و بازاريابي تماماً مربوط به دريافت هرچه بيشتر ترافيك واجد شرايط است. بنابراين، توليد ترافيك اولين بخش از بهبود نرخ تبديل است. در مرحله دوم، كاربر محتواي موجود بايد متقاعد شود كه يك تبديل را انجام دهد.

 

در نهايت، عوامل ديگري نيز وجود دارند كه در بهبود نسبت بازديدكننده به تبديل نقش دارند:

 

  1. سرعت بارگذاري: هر چه يك وب سايت سريعتر بارگذاري شود، تجربه كاربري بهتري خواهد داشت. شانس اينكه كاربران در وب سايت بمانند و از آن خارج نشوند به همان ميزان افزايش مي يابد. به نوبه خود، هر چه مدت بيشتري در سايت بمانند، شانس تبديل بيشتر است.
  2. بازاريابي محتوا: ارائه سرنخ هاي واجد شرايط براي بهبود نرخ تبديل مهم است. هرچه محتوا بهتر با هدف كاربر مطابقت داشته باشد، احتمال اينكه كاربران تبديل شوند بيشتر است.
  3. Call-to-Action: زماني كه از بازديدكنندگان خواسته مي شود تا اقدامي را در يك وب سايت انجام دهند، اين احتمال افزايش مي يابد كه واقعاً اقدام مورد نظر را انجام دهند. اعلاني مانند «اكنون بخريد» يا «اكنون مطالعه را دانلود كنيد» در واقع مي‌تواند اقدام را تشويق كند.
  4. فرآيندهاي سبد خريد ايمن و بدون عارضه: در تجارت الكترونيك، فرآيند سبد خريد يكي از دشوارترين حوزه‌هاي سفر مشتري است. زيرا در اينجا مشتريان بايد داده هاي شخصي و داده هاي پرداخت خود را وارد كنند. هرچه سطح اعتماد به سايت بالاتر باشد و كل فرآيند ساده‌تر باشد، مطمئن‌تر از خريد مشتريان (در اين مورد، تبديل) است. بنابراين تجار آنلاين علاقه زيادي به بهينه سازي نرخ تبديل در حوزه تراكنش هاي پرداخت دارند.
  5. تست A/B: طرح‌بندي‌ها يا محتواي مختلف را مي‌توان در يك وب‌سايت در يك دوره زماني آزمايش كرد. سپس ارزيابي مي شود كه كدام نوع تبديل هاي بالاتري را به دست آورده است. همين امر در مورد صفحات فرود نيز امكان پذير است.

 

ابزار اندازه گيري تبديل

 

يك conversiom را مي توان با يك ابزار تجزيه و تحليل وب رايج مانند Google Analytics اندازه گيري كرد. براي رديابي خريدها، ابتدا بايد رديابي تجارت الكترونيك را راه اندازي كنيد. در غير اين صورت، به اصطلاح "اهداف" را مي توان در باطن برنامه تعريف كرد. همچنين امكان نظارت به اصطلاح "رويدادها" وجود دارد.

 

اگر حساب Google Analytics به يك حساب Google Ads مرتبط باشد، اهداف را مي توان به عنوان تبديل به Ads منتقل كرد. از برنامه تبليغاتي مي توان براي ثبت ساير تبديل ها مانند تماس ها يا ارسال فرم تماس نيز استفاده كرد. براي اين منظور معمولاً بايد يك كد رهگيري جداگانه در كد منبع صفحه مورد نظر درج شود.

https://successful-desert-bca.notion.site/6130c68ceb1f48f698c1843918bc1a2e

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2022/8/-/2283386

https://penzu.com/p/606db727

https://writeupcafe.com/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/persion.htm?56895=57467

https://squareblogs.net/o2fr970ulp

http://www.fxstat.com/en/user/profile/Faheemkhatri4-278208/blog/37132733-

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد