جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تجربه لذتبخش هتل هوشمند با محصولات گلدور

۲ بازديد

تعريف خانه هوشمند

 

 

اگر به دنبال تعريف خانه هوشمند به صورت جامع و به زيان ساده هستيد اين مقاله را از دست ندهيد. علاوه بر تعريف خانه هوشمند، با امكانات و تجهيزات آن نيز آشنا شويد

 

اگر به دنبال تعريف خانه هوشمند در چند جمله ساده هستيد، اگر مي خواهيد با امكانات و قابليت هاي اين سيستم ها آشنا شويد و يا اگر قصد استفاده از اين تكنولوژي را داريد، خواندن اين مقاله اكيدا به شما توصيه مي شود. در اين مقاله علاوه بر معرفي خانه هوشمند به بررسي امكانات قابل ارائه و تجهيزات مورد استفاده در اين ساختمان ها نيز خواهيم پرداخت. با من همراه باشيد.

تعريف خانه هوشمند

تعاريف متفاوتي مي توان براي اين تكنووژي جذاب ارائه كرد. من در اينجا به ساده ترين و در عين حال كاملترين آن ها اشاره مي كنم. خانه هوشمند مكاني است كه در آن كنترل تقريبا همه چيز به كمك اپليكيشن تلفن همراه انجام مي شود. براي انجام هر عمليات كنترلي، كافي است وارد اپليكيشن شويد و يكبار صفحه موبايل خود را لمس كنيد. تازه با استفاده از قابليت تعريف سناريو خانه هوشمند مي توانيد به يكبار لمس صفحه موبايل چندين كار را به صورت همزمان انجام دهيد. اما امكانات جذاب خانه هوشمند را در بخش بعدي بررسي خواهيم كرد.

سيستم هاي امنيتي   هوشمند سازي خانه     اسمارت سكيوريتي     شهر هوشمند

 

امكانات خانه هوشمند

به منظور كامل تر شدن تعريف خانه هوشمند، آشنايي با امكانات اين تكنولوژي مي تواند راهگشا باشد. عواملي همچون ملاحظات اقتصادي، زيرساخت پروژه و برند تجهيزات مورد استفاده بر امكانات ارائه شده در يك خانه هوشمند اثر گذار هستند.

 

از جمله مهمترين امكانات قابل ارائه در اين سيستم ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كنترل هوشمند تجهيزات روشنايي
  • كنترل هوشمند لوازم برقي
  • كنترل هوشمند پرده و كركره برقي
  • سيستم آبياري هوشمند
  • كنترل شيرهاي اصلي آب و گاز
  • فراخواني آسانسور
  • كنترل هوشمند درب پاركينگ و در ب آپارتمان
  • و

علاوه بر اين امكانات متفاوت ديگري نيز مي توان در خانه هوشمند ارائه كرد. با توجه به تجهيزاتي كه در يك ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند مي توان امكانات بيشتري نيز به كاربران ارائه داد. گاهي اوقات در تعريف خانه هوشمند به بيان امكانات سيستم بسنده مي شود.

تجهيزات خانه هوشمند

به منظور استفاده از امكانات خانه هوشمند لازم است تجهيزات مورد نياز را نصب و راه اندازي كنيد. امكانات مختلف خانه هوشمند با تجهيزات متفاوتي ارائه مي شوند. در بين تجهيزات خانه هوشمند، رله هاي هوشمند بيشترين كاربرد را دارند. تقريبا همه امكانات خانه هوشمند را مي توان با رله ها ارائه كرد. اگر چه استفاده از رله محدوديت هايي نيز دارد. مهمترين تجهيزات مورد استفاده در خانه هوشمند عبارتند از:

  • كليدهاي هوشمند كنترل روشنايي
  • رله هوشمند
  • ترموستات هوشمند
  • تاچ پنل هوشمند

در تعريف خانه هوشمند عموما به كنترل از طريق موبايل و تاچ پنل هوشمند تاكيد ويژه اي مي شود. تنها نفاوت تاچ پنل با موبايل در محل استفاده از آن هاست. تاچ پنل به صورت ثابت در يك مكان نصب مي شود اما موبايل همراه كاربر است و از هرجايي امكان دسترسي به سيستم را براي او فراهم مي كند.

 

هر يك از تجهيزات هوشمند ساختمان در كنار امكاناتي كه براي كاربر فراهم مي كنند، چالش ها و محدوديت هايي نيز دارند كه قبل از استفاده بايد مورد توجه قرار بگيرند. به عنوان مثال تجهيزات هوشمند ساختمان محدوديت جرياندهي دارند. در صورت عدم توجه به اين موضوع تجهيزات شما دچار مشكل مي شوند.

جمع بندي

در راستاي تعريف خانه هوشمند توجه به امكانات قابل ارائه و تجهيزات مورد استفاده در سيستم نيز حائز اهميت است. اغلب در تعريف ساختمان هوشمند يكي از امكانات آن را بيان مي كنند. با توجه به تنوع برندهاي مختلف موجود در بازار و تنوع محصولات هر برند، انتخاب هاي بسيار زيادي براي هوشمند سازي ساختمان وجود دارد. شناخت كافي از امكانات مورد نياز و همچنين محصولاتي كه قصد استفاده از آن ها در سيستم را داريد كمك مي كند انتخاب بهتري داشته باشيد.

هر سوالي در مورد تعريف خانه هوشمند يا هوشمند سازي ساختمان داريد از ما بپرسيد، كارشناسان ما مشتاق پاسخگويي به سوالات شما هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد