شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

انتخاب رشته مناسب براي دانش آموز

۹ بازديد

انتخاب رشته مناسب براي دانش آموز

 

 

از هر معلم پنج جنبه پرمخاطب شغل خود را بپرسيد و به احتمال زياد "مديريت كلاس" يا "نظم" در ليست قرار مي گيرد.

 

اينطور نيست كه نظم و انضباط به اندازه يك معلم دشوار باشد ، زيرا ما ترجيح مي دهيم آب نبات چوبي و برچسب بدهيم تا توبيخ. بلكه دشوار است زيرا ما دانش آموزاني با زمينه هاي مختلف و نيازهاي متنوع داريم. بنابراين نظم و انضباط پيچيده است

 

در آوريل سال جاري ، پيش نويس جديدي از قوانين رفتاري دانش آموزان مدارس دولتي جفرسون ، اعتراضات گسترده معلمان را به دليل "بيش از حد سست" برانگيخت. در حال حاضر مجموعه جديدي از تغييرات ، كه در يك جلسه كاري در پايان ماه ژوئيه تصويب شده است ، با هدف ترويج پيامدهاي سازگار و مناسب در كلاس درس انجام مي شود.

 

من به عنوان معلم JCPS در دبيرستان دره ، مجبور بودم هر دو سال در تدريس خود در آنجا تصميمات مديريت كلاس سختي بگيرم. به عنوان معلمان ، ما دانش آموزان بسيار بي نظيري را مي بينيم ، اما بسياري از اين دانش آموزان براي رسيدگي به مسائل خارج از كلاس درس تلاش مي كنند. بر اساس مطالعه اي كه اخيراً بر روي دانشجويان JCPS انجام شده است ، بيش از 6400 دانش آموز بي سرپرست و نزديك به 6100 دانش آموز توسط پدربزرگ و مادربزرگ پرورش مي يابند. علاوه بر اين ، 3500 دانش آموز ما با مسائل مستند خشونت خانگي سروكار دارند و در ده ماه گذشته ، بيش از 3000 دانش آموز ما به بيمارستان هاي روانپزشكي ارجاع داده شده اند. بنابراين وقتي دانش آموزان در كلاس درس بد رفتار مي كنند ، ممكن است انگيزه هاي بي شماري در پشت اقدامات آنها وجود داشته باشد - و اين فقط دانش آموزاني هستند كه با ضربه روبرو هستند. شورش عادي نوجوانان را نيز اضافه كنيد و تنبيه و مديريت مناسب كلاس درس در واقع به امري بسيار پيچيده و بسيار حساس تبديل مي شود.

 

در تربيت معلم ، به خاطر دارم كه به من گفته شده بود كه معلمان هر ساعت بيشتر در كلاس درس تصميم مي گيرند تا كنترل كننده ترافيك هوايي در روز. ما دائما در حال ارزيابي موقعيت ها ، تنظيم و پاسخگويي هستيم. سخت است. و در حالي كه ما سعي مي كنيم تعليق و ترك تحصيل را به حداقل برسانيم ، زمان آموزش را به حداكثر برسانيم ، يك كلاس درس آرام داشته باشيم و نيازهاي تك تك دانش آموزان را در نظر بگيريم - اين هميشه به منصف بودن ما منجر نمي شود.

 

به عنوان مثال ، يكي از دانش آموزان را كه در كلاس درس داشتم ، تيم بگيريد. تيم جوان بود و پدرش به تازگي فوت كرده بود. اين باعث شد كه او نقش بسيار بالغي را به عنوان تنها مرد خانه ايفا كند و با نشان دادن رفتارهاي منفي شديد در كلاس واكنش نشان داد. صداهاي حيوانات را ايجاد مي كند ، به طور تصادفي در كلاس درس قدم مي زند و ميز خود را تكان مي دهد. بگذاريد بگوييم كه او مي دانست چگونه مي تواند حواس او را پرت كند.

 

داستان هاي شما اينجا زندگي مي كنند.

به اشتياق شهر خود دامن بزنيد و به داستانهايي كه آن را تعريف مي كند ، وصل كنيد.

اگرچه توصيه هاي انضباطي يك گزينه بود ، اما مي دانستم كه اگر بخواهد تيم را در عبور از كلاس من هدف قرار دهد ، نمي توانم هر روز او را بيرون بفرستم. بنابراين من تمام تلاش خود را براي رسيدن به تيم انجام دادم. من وظايف جايگزيني براي او تعيين كرده بودم ، يك برنامه رفتاري با مادرش ، و اهداف سازماني خاصي براي او. من بسيار خوشحال شدم وقتي او حتي يك مداد به كلاس آورد و موفق شد بيست دقيقه روي ميز كارش بنشيند. هر قدم كوچك يك پيشرفت بود. و در پايان سال ، وقتي براي امتحان نهايي خود نشست و با نمره تقريباً كامل قبول شد ، نمي توانستم بيشتر به او افتخار كنم.

 

با اين حال ، در گذشته ، مي توانم به گذشته نگاه كنم و ببينم كه هميشه منصف نبودم. من با او مطابق رفتار ساير دانش آموزانم رفتار نكردم. از جهاتي ، اين چيز خوبي بود - اجازه دادن به او براي نشستن روي يك صندلي نورد در يك منطقه ضبط شده ، تمركز انرژي او را بر روي حركات كوچك تأمين مي كرد. در برخي ديگر ، احتمالاً باعث ايجاد رفتارهاي نادرست از سوي ديگر دانش آموزان هنگام مشاهده رفتار تيم با تيم شد.

 

اين يك دانش آموز است. يكي من مي توانم به نمونه هاي بسيار ديگري از دانش آموزان و موقعيت هايي فكر كنم كه نياز به تصميم گيري پيچيده داشتند. دانش آموزي كه به طور مرتب براي رسيدگي به پرونده هاي دادگاه احضار مي شد و نسبت به تغيير مسيرهاي جزئي با خشم واكنش نشان مي داد. دانش آموزي كه غالباً در كلاس چرت مي زد زيرا از ساعت 3 بعد از ظهر كار مي كردند. تا نيمه شب هر روز براي حمايت از خود و خواهر و برادرشان. دانش آموزي كه بدليل اينكه قبلاً اسپانيايي گرفته بود ، رفتار نادرستي داشت و در دوره 1 اسپانيايي به اندازه كافي مورد چالش قرار نگرفت.

 

بنابراين بسياري از اين دانش آموزان به واكنش ها و سازگاري هاي متفاوتي از طرف من نياز داشتند. اما سازگاري بسيار دشوار بود. و ثبات ، در يك كلاس درس كنترل شده ، كليدي است.

 

تغييرات اخير در قوانين رفتاري دانش آموزان JCPS اين است كه بخشي از اين تصميم گيري در محل را از دست معلم گرفته و به پيچيدگي رفتارهاي نادرست دانش آموزان و علل سوء رفتار بپردازد.

 

رفتارهاي نادرست دانش آموزان با واكنش هاي اختصاصي به دسته هاي خاص تري طبقه بندي مي شوند. براي ذكر يك مثال احتمالي - اگر دانش آموزي به معلم فحش دهد ، همواره به او توصيه ارجاعي انضباطي و وظيفه اي سازنده داده مي شود ، مانند نوشتن عذرخواهي. اگر براي بار دوم اتفاق بيفتد ، آنها تعليق داخل مدرسه خواهند داشت. هر زمان.

به معلمان دستورالعمل روشني در مورد نحوه واكنش به هر موقعيت جداگانه داده مي شود و فرايند استرس زا و درجا از برخي از اين تصميمات گرفته مي شود. اين بدان معناست كه حتي وقتي دانش آموزاني مانند تيم داريم ، مي توانيم قضاوت خود را در مورد نحوه تمايز آموزش خود اعمال كنيم - اما واكنش هاي انضباطي ما مي تواند سازگارتر باشد. و ما مي توانيم بر آموزش تك تك دانش آموزان تمركز كنيم.

 

اين ممكن است محلول گلوله نقره اي نباشد ، اما به نظر مي رسد يك شروع خوب است. با اين همه مسائل در كلاس درس و دانش آموزان زيادي با داستان ها ، نيازها و پتانسيل هاي مختلف ، شايد اين ابتكار عمل به معلمان اجازه دهد تا برخي از تصميمات كوچك را كنار بگذارند تا بتوانند روي تصميم بزرگ تمركز كنند: دانش آموزان خود را به بهترين نحو آموزش دهيم

 

آليسون فريد در حال حاضر در مقطع كارشناسي ارشد در سياست آموزش در دانشكده تحصيلات تكميلي دانشگاه پنسيلوانيا تحصيل مي كند. او يكي از اعضاي گروه Teach Kentucky 2013 Cohort بود ، او به مدت دو سال در دبيرستان Valley در لوئيزويل به آموزش زبان اسپانيايي پرداخت. او سال گذشته را در حين تحصيل در فلوشيپ فولبرايت در مادريد ، اسپانيا ، به آموزش ESL و تحقيق درباره آموزش عمومي دو زبانه پرداخت.

بيشتر بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.